onsdag 7 maj 2008

2 x Marathon

Då var det klart, helgen 31/5-1/6 kommer flertalet etapper mellan Munkedal och Backamo att avverkas tillsammans med ett härligt (och kanske tokigt?) gäng tjejer. Efter en sisådär 40-45 km första dagen checkar vi in på hotell i Uddevalla och efter en förhoppningsvis smarrig frukostbuffé ger vi oss på typ 40 km till under söndagen. Skoj! Och gissa vem som naturligtvis kommer att dokumentera det hela med sin GPS-klocka, så verklig distans och hastighet kan presenteras i efterhand. Även en kamera får jag ta och slänga in i den annars mycket lätta packningen. På sin höjd en vindjacka, en buff, ett par sockar och en tröja. Och så vattenpåse och energi, eventuellt lyxas det till med en burk coca-cola för tyvärr går leden inte så centralt att man kan förlita sig på att fylla på med energi efter vägen!

Ska fram tills denna efterlängtade helg träna mitt knä duktigt så att det håller och testa olika typer av långdistans. Nästa vecka blir det en och en halv etapp (Svarteborg-Munkedal) för att testa alternativet jogg/löpning 15 min följt av 5 min gång som upprepas under 2,5 tim eller vad det nu kan ta att avverka nämnda etapper. Ska även testa det här med lite vikt på ryggen. Men tycker att ju mer jag går ner i vikt för tillfället desto mer borde jag klara av att ha på ryggen?!

Inga kommentarer: